zaterdag 12 december 2015

Lekker sterk spul

Laatst zag in een tijdschrift een leuk artikel over het zelf likeur maken. Hoe lekker is dát?!!
Dus dat kwam direct op mijn 'te-doen-lijst' te staan..
En vandaag was het moment van aanvang. Ik heb echt alleen nog maar een begin gemaakt, want het is een proces van zo'n negen weken..
Om te beginnen daal ik af, de kelder in. Op zoek naar een fles wodka!
Gevonden!
Fijn voor de fles, anders had deze tot in het einde der tijden, in de kelder gestaan. Als je goed kijkt, zie je de spinrag nog zitten. 
Kun je nagaan hoe lang de fles daar heeft gestaan..
Er gaat ongeveer 700ml Wodka in een weckpot waar 1 liter vloeistof in past.
Was nu 5 sinaasappels en schil deze met een fijnschiller. 
Dit is echt een leuk klusje want het ruikt overheerlijk!  Mmmmm.., citrus, warmte, espresso, jurkjes.. help ik droom weg..
Dan gaan nu alle schillen in de weckpot, bij de drank. 
Vervolgens voeg je drie takjes rozemarijn toe en schud je zachtjes met de pot. 
En dan ziet het er zo uit. 
Heerlijk uitnodigend..
Prachtig hè?!!
Ik vind het een lust voor het oog én voor de neus. 
Nu kan de weckpot gesloten worden en mogen de ingrediënten lekker gaan intrekken. Drie weken lang!
In die drie weken mag je de vloeistof regelmatig een keer laten bewegen. 
Voor een optimaal resultaat!

Ik hou je op de hoogte..

Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten