zondag 29 juli 2012

Heerlijk haken.

Ik heb een heel leuke vorm gevonden op de blog van Attic24, maar helaas staat er geen patroontje bij.. En toch ga ik deze ook proberen te maken.
Heb nu dus al twee cirkels geprobeerd in verschillende steken, maar dat is het niet helemaal. Nu met de derde bezig zoals je ziet. Dat lijkt er al iets meer op. Nu maak ik deze probeersels nog maar even in zomaar wat kleurtjes die mij voor handen komen. Maar ik wil ze straks graag maken in de blauw/groenen, zodat ze bij mijn 'buiten'serie passen.
 
Ja..! Dit begint er toch al aardig op te lijken. Gelukkig maar.
En deze kleurtjes zijn eigenlijk nog niet eens zo heel verkeerd, best gezellig eigenlijk!
Als dit het juiste patroontje is, ga ik toch maar eens kijken of ik het uit kan schrijven voor je.  En ga ik eens kijken of ik deze in de blauw/groene kleurtjes kan maken..
We zullen zien!
Tien stokjes haken in een ring..

Meerderen met andere kleur, 2 stokjes in vorige 1 stokje..

Meerderen met andere kleur als; 2 stokjes in 1, 1 stokje in 1 etc..

Meerderen met andere kleur als; 2 stokjes in 1, 1 stokje in vorige ronde maken, 1 stokje in 1 etc.. De achterkant hetzelfde haken, of in 1 kleur, net wat je leuk vindt.

Met laatste kleur de stervorm maken als; 2 vasten, 1 half stokje en in zelfde 1 stokje, 1 dubbel stokje en evt. kraal met 1 losse meehaken en nog een dubbel stokje in zelfde, 1 stokje en 1 half stokje in zelfde, 1 vaste etc..         Tegelijk de twee cirkels aan elkaar vast haken en voor de laatste punt van de ster opvullen met knuffelvulmiddel. Met 30 lossen wordt het ophangkoordje een feit..

De kleurtjes net even in een andere volgorde gebruikt.. ook leuk.


De laatste die ik maak wordt wit met zilveren kraaltjes aan de punten.. 




 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten