zaterdag 30 maart 2013

Idees.

Misschien weet je inmiddels wel dat ik regelmatig kijk in het tijdschrift van Marie Claire idees.
Ik vind dat daar toch altijd wel heel kwalitatief mooie en nieuwe creaties in staan.
Nu ben ik begonnen met het maken van een sjaal uit het januari nummer. Met bloed, zweet en tranen heb ik een vertaling gemaakt van de werkwijze, vanuit het Frans. Dat viel niet mee, maar volgens mij is het goed gekomen.
Het garen heb ik inmiddels binnen, gelukkig. Dat duurde even, want het is garen van Bergere de France, wat niet iedereen verkoopt.

Maar vandaag de steken opgezet en begonnen met het breiwerk. 
Met 26 steken boordsteek van 2 recht/ 2 averecht, is het vrij simpel. Al moet ik wel tot ruim 180cm gaan.
Ik ben nu tot ongeveer 50cm gekomen. Dus ik denk dat het niet al te lang duur voor ik het breiwerk af heb.
Daarna zal ik je laten zien hoe ik het breiwerk verder ga verwerken, samen met vlechtwerk en een leuk stofje, tot een sjaal.
Hou het in de gaten..

Tot gauw!

 

1 opmerking: