zondag 3 maart 2013

Zondagmiddag.

Een leuke variatie op de 'gewone' appeltaart.
Ik heb de bodem gemaakt uit een pak van Honig. Net zo makkelijk, net zo lekker.. Deze keer heb ik een quichevorm gepak. En de bodem bedekt met het deeg.
De renetten heb ik geschild en van hun klokhuis ontdaan en in achten gesneden. Deze gemengd met rietsuiker en kaneel.
Hiermee heb ik de taartbodem bedekt. Omdat de rozijnen op waren, heb ik krentjes laten wellen in heet water. Deze uit laten lekken en verdeeld over de appel'ruggen'.
Het deeg dat over was van de bodem heb ik daarna verdeeld in plukjes over de bovenkant.
Even een uurtje in de oven en klaar.
Het is natuurlijk een gewone appeltaart, maar dan net even in een andere uitvoering.
Dan is het ook niet of ie anders en natuurlijk lekkerder smaakt!
Zeker op deze zondagmiddag waarop het grijs en miezerig is..
Ik vind het leuke van rietsuiker dat je het nog ziet als de taart uit de oven komt. Vanwege de grove struktuur..
Als je de appeltaart ook eens op mijn manier wilt maken, wens ik je veel plezier. 
Enne, ..eet smakelijk!

Tot gauw!

1 opmerking:

  1. dit ziet er echt overheerlijk uit, dank je wel voor jou recept

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen