donderdag 13 september 2012

Opruimwoede.

Wat is het toch heerlijk als je zo heel af en toe eens een aanval van 'opruimwoede' krijgt!
En vandaag ga ik niet verzanden in geneuzel over het wel of niet bewaren van alles wat ik tegenkom.. Bij twijfel gaat het de vuilnisemmer in! 
Ik heb besloten om alle hoeken van de kamer aan te pakken. 
En, ..het bureau waar de computer op staat! Dit staat al enige tijd zo vol met allerlei boeken die verkocht moeten worden, tijdschriften waar leuke website's en -winkels in staan, papierwerk, pennen, potloden, lego en wat al niet meer. 
Dus de ontbijttafel opgeruimd, en na een lekkere kop koffie de stofzuiger gepakt en een emmer sop. 
En rigoreus ben ik elke hoek van de kamer ingedoken en heb alles wat daar tevoorschijn kwam, heel consequent weggewerkt.
Heerlijk! De kamer lijkt een stuk ruimer.
Ook het bureaublad is nu weer te zien..
Nu nog even de hoek waar Oudste en ik onze handwerk spullen stallen. Geen doorkomen aan alle bolletjes wol en ander garen. Veel onafgemaakte werkjes.. en overal en nergens komen stopnaalden, weg gewaande haaknaalden en breipennen tevoorschijn..
Vier dezelfde doosjes gepakt en op hun kant gezet en de meest bolletjes hierin opgeborgen. Dat ziet er leuk uit! Het zou zo een poppen-brei-winkel kunnen zijn.. Grappig!
Wat ik voorlopig niet meer gebruik gaat naar zolder, daar kan het rustig gaan liggen wachten op een volgende project..
En onze grote punnik-vriend is ook weer teruggevonden.. die krijgt een ereplaatsje op restjes wol. (Vanmiddag is ie alweer in gebruik genomen om een mooi koord te maken..)

Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten