vrijdag 21 juni 2013

Filmsterren.

Mijn favourite filmsterren op canvas..
Zo leuk om zelf te doen, en niet moeilijk!
Net wat jij wilt zet je op doek.
Zwart/wit of kleur, het maakt niet uit.
 
Wat heb je er voor nodig? 
Een mooie print gemaakt met een inkjet-printer, canvasdoek, kwast, spons met water,
gel medium 

en natuurlijk even wat tijd.

Je neemt je canvas doek en bestrijkt dit van links naar rechts, van boven naar onder en weer terug met de gel medium. Net zoland tot je ziet dat het hele doek goed bedekt is met de gel.
Dan neem je je print en legt deze op het canvas doek. 
Je kunt er nu voorzichtig met je handen de (lucht)bubbels uit wrijven.

Met de spons het water op het geheel aanbrengen zodat je de print er doorgedrukt ziet.




Doe dit wel voorzichtig, het papier is natuurlijk heel fragiel als het nat is.
En dan begint nu het wachten.. 24 uur!!
Of je maakt er meteen nog een!

En na 24 uur maak je met je spons met water de print weer nat en wrijf je voorzichtig met je vingers het papier en de gel van het doek af. 
En dan is dit het resultaat!
Ik heb thuis geen inkjet printer, dus zijn mijn doeken rozig geworden. Maar dat vind ik echt geen enkel probleem. Bij het rijtje filmsterren vind ik het juist heel mooi geworden.

Probeer het ook eens, zo kun je nog eens wisselen met je schilderijtjes op de muur.
Ook leuk om cadeau te doen!
Succes,

Tot gauw!





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten