woensdag 5 juni 2013

Klimt

Ik heb een lege plek op de muur boven mijn piano. Nu loop ik al een tijdje rond met het idee om zelf een schilderij te maken om daar neer te hangen. Maar wat voor onderwerp ga ik kiezen?..
Tot ik een prachtig schilderij te zien kreeg, gemaakt door Gustav Klimt. Een Oostenrijkse schilder die rond 1900 leefde.
Ik heb me toen in zijn werk verdiept en ontdekt dat hij de meest prachtige schilderijen maakt.
Mijn idee was geboren..
'The three ages of woman' vind ik prachtig, dus deze ga ik maken.
Tenminste een detail van zijn hele schilderij wil ik gaan gebruiken en voeg er een beetje eigen stijl aan toe.

Eerst een doek gekocht van 50 x 150cm.
Dit is de perfecte maat voor boven de piano. En dan maar een schets maken in de juiste verhouding op het doek. Gelukkig gaat dat heel goed en ga ik later verder met het 'echte' schilderwerk. Oeps, zo klinkt t of ik een muur ga verven.. Nee, dit is toch wel redelijk serieuze kunst, wat hier gaat ontstaan..
Je kunt mijn vooruitgang volgen, ik houd je op de hoogte!

Tot gauw! 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten