vrijdag 13 april 2012

Appeltaart.. mmmm...

Gisternamiddag was ik met mijn dochter in de bibliotheek wat aan het snuffelen in diverse tijdschriften, toen ik een overheerlijke appeltaart zag staan. Het was net voor het avondeten, dus je begrijpt dat ik begon te watertanden. 
Ik heb het recept gauw op een kladje geschreven en thuis, toen het avondeten op het fornuis stond te pruttelen, ben ik aan de slag gegaan. Het is zeer simpel te maken, dus dat lukte prima. 
Zoals je ziet op de foto is ie ook goed gelukt. En lekker dat ie is! We hebben de appeltaart als toetje gegeten... mmmmm...  
Ik geef je het recept, dan kun je deze taart zelf eens maken..

Appeltaart met citroensiroop

Oven op 180gr. 
Taart(spring)vorm invetten.
1 citroen raspen. 


Citroensiroop
In pannetje op vuur 35gr. suiker in 35gr. water laten smelten.
Pan van het vuur halen en het sap van 1 citroen er door roeren.


Appeltaart
150gr. ongezouten roomboter en 150gr. suiker in pan laten smelten.
Pan van het vuur halen en er 1 voor 1, 3 eieren door klutsen.
Dan er 150gr. zelfrijzend bakmeel door spatelen.
Een snufje zout samen met de citroenrasp toevoegen en goed doorroeren.
Doe dit mengsel in de taartvorm.
Schil 2 appels in kwarten en snijd er inkepingen in op de bolle kant.
Bestrooi ze met wat kaneel en leg de 8 parten met de bolle kant naar boven in een cirkel, in het beslag, in de taartvorm.
Ongeveer 50 minuten in de oven.

De citroensiroop zeven. 


Als de taart zo'n 5 minuten is afgekoeld buiten de oven, prik je er met een sateprikker gaatjes in en 'vul' je de gaatjes met de citroensiroop.

Heel smakelijk eten!



Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten