vrijdag 20 april 2012

Heerlijk haken.

Oepsie.. Weer aan een nieuw project begonnen. Deze vorm vond ik in het boekje '300 haaktips', helaas zonder patroon. Maar gelukkig heb ik inmiddels ervaring genoeg om zelf uit te vogelen wat het patroontje moet zijn. En zie hier, het resultaat!
Hieronder zal ik het patroontje geven, voor de waaghalzen onder ons.. 

Patroon:
Toer 1: In de ring van een lus, 16 stokjes haken.
Toer 2: 1 dbl stokje, 2 lossen haken (herh. tot totaal 16 dbl stokjes)
Toer 3: In brug (=2 lossen) 3 stokjes haken, in volgende brug ook. Dan 5 lossen haken en herhalen                 vanaf begin van deze toer.
Toer 4: Op stokje vaste haken, 6x. In de 5 lossen, 2 vasten haken, 3 lossen en laatste losse in eerste                 vastmaken zodat je een puntje op de 8 puntjes krijgt, 2 vasten. Herhalen vanaf begin van                     deze toer.


Ik heb besloten al mijn bolletjes katoen-garen op te maken met aqua's en zeegroenen. 
Ik ben gekomen op deze kleuren, omdat ik langs het water, in de wind, met zonnestralen die mijn gezicht verwarmden.. liep te wandelen. En met deze elementen om me heen, moest ik denken aan de zomervakantie die er aan zit te komen.. De kleuren die toen bij me opkwamen, waren deze heldere en lichte aqua's en dezelfde zeegroenen. Kleuren van de zee en de strak blauwe lucht daarboven.. Oh, wat heb ik toch een zin in de zomervakantie!
Maar eerst ga ik van deze 8-hoekige vormen iets leuks maken, wens me succes.. 


Tot gauw!

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten