vrijdag 8 juni 2012

Huisvlijt.


(Of eigenlijk tuinvlijt..) Enige tijd geleden gezaaid vanuit een plastic boterhamzakje. Ik vond het zakje ergens achterin een keukenkastje en dacht: "Wie niet waagt, wie niet wint!" Dus in een kom met aarde gedaan en water gegeven.
En kijk, volgens mij zijn het kleine plantjes van de tomaat. Dat hoop ik tenminste, want dan is er nog enige kans van slagen. Ik ben namelijk niet heel erg handig met een moestuin... maar tomaatjes zijn vorig jaar gelukt, dus moet dit ook goed komen. En ik doe echt altijd heel erg mijn best, maar een wortel groter dan 3 centimeter heb ik nog nooit gehad, de sla overwoekert altijd de rest van de teelt en een paprika heb ik ook nog nooit zien groeien. Bovendien worden de aardbeien altijd eerder door de vogels gevonden dan door mij. Veel groen, dat wel. Er zal vast IETS zijn dat ik niet goed doe. Maar dat geeft ook niets, het is maar hobby met de kinderen. En er is een troost; we hoeven er gelukkig niet van te leven..  Lang leve de groenteman!!

Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten