vrijdag 2 november 2012

Leer.

Een tijdje terug heb ik van een lieve kennis en prachtig stuk leer gekregen. Het is een redelijk grote lap van dikke kwaliteit in een mooie okergele kleur. Leuk om iets mee te doen.. Maar wat?
Een tas is het eerste wat er in me opkomt. Maar hoe.. Ik helemaal geen ervaring in het werken met leer. Dus eerst maar eens 'voelen' wat ik met dit materiaal kan.
Ik begin met het knipper ervan. Ik haal een mooi groot blad van de Esdoorn uit de tuin, (op dit moment liggen die in groten getale in het gras..) en trek deze over op de achterkant, in een hoekje, op de lap. Dan knip ik de vorm uit en dat gaat gelukkig gemakkelijk. Dat valt weer mee
 De onderzetter is ontstaan! 
Deze staat prachtig op mijn houten dienblad. Wat is het toch prachtig, rijk, materiaal.

Een vriendin komt later met het idee om het leer te bewerken met een houtbrander. Geweldig! Zodra ik dat apparaat van haar te leen krijg gaat ie meteen in het stopcontact en ga ik proberen of het werkt.
En het werkt! Het ruikt niet zo lekker als ik het op het leer uit ga proberen.. Schroeiend hout ruikt naar mijn mening heel lekkerder. Maar ja, ik ben ook gek op fikkie stoken..
Een figuurtje branden in het leer lukt dus vrij goed en er borrelen al allerlei ideeen op in mijn hoofd.
Ik denk serieus dat ik een tas ga maken.
Zoals ik 'm nu voor me zie, wordt het een stoer/ lieve tas. Ik ga het leer gebruiken en het stoere komt dan natuurlijk van het materiaal en nestels en knopen. En ik wil de tas wat liever maken met, misschien heel fijn haakwerk. Dan wil ik het geheel verder af maken met de brander.. 
Wat denk je? 
Ik zie het helemaal zitten! Binnenkort ga ik eraan beginnen, dan zal ik het je laten zien.

Tot gauw!

1 opmerking:

  1. whaaaaaaaaaaaaaaaaa ik heb pas een poppetje gemaakt op een beker op een gum op papier Crown-Y noem ik haar moet je eens scrollen op mijn site ik moet er meteen aan denken, wat leuk gedaan zeg
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen