maandag 5 november 2012

Uil.


De Uil met zeven zuurtjes

De uil zat op een dikke tak
met zeven zuurtjes in een zak

De egel riep van bij de haag:
'Ik lust de zuurtjes ook zo graag!'

De tor riep van een grote steen:
'Ach,lieve uil mag ik er een?'

'T konijntje riep vanuit zijn hol:
'op zulke zuurtjes ben ik dol!'

De hagedis riep uit de hei:
'Toe uiltje, geef er een aan mij!'

En wat deed de uil,?
Hij schudde zijn gierige uilenkop
en at vlug ALLE zuurtjes op.



Ik vond dit gedichtje ergens en vond het zo grappig!
Misschien niet zo heel erg 'lovelie' van de uil, maar toch leuk genoeg om het jou te laten lezen..

Tot gauw!





5 opmerkingen:

  1. ha ha ik vind het een te gek leuk gedicht, dank je voor het delen en de leuke foto's daarbij
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grappig gedichtje! Mijn dochter is een echte snoepkont, zal ook niet snel een snoepje weggeven...zij is wel een beetje de uil in het verhaaltje hahaha:-)) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hah, leuk!
    voordat ik het gedichtje gelezen had vond ik de uil heel mooi.

    Erna iets minder. Hahaha, nee hoor.
    Ik ga het vanavond aan mijn zoon voorlezen, die zal het ook wel herkennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn kijk op uilen is nu heel anders hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk!! hahah en zo herkenbaar ahha
    als je aan kleintjes vraagt mag ik er ook 1.. dan wordt het heeel vaak snel in het mondje gepropt!!

    BeantwoordenVerwijderen