zondag 27 januari 2013


Borduren.

Toch het idee wat ik laatst had, aan het uitvoeren.
Ik vind het leuk om een bloemmotiefje op de spijkerquilt te maken. 
Dat maakt dit stoere kleed meteen ook een beetje lief.
Ik hou wel van de combinatie stoer/ lief.. 
Ik ga de kruissteek gebruiken om het bloempje op de spijkerstof te maken.
Maar dat gaat niet zomaar!
Eerst zal ik een holle borduurstof op het spijkerlapje vast spelden. 

Nu ga ik op de borduurstof mijn bloemmotief maken, maar ga ook dwars door de spijkerstof heen. Dit is niet een heel handige manier van borduren, maar ik hoop dat het resultaat straks zoooo mooi is, dat ik de pijn in mijn vingers vergeet..
Kijk eens aan, het begin is er!
Leuk hoor..
Met wat roze kleurtjes erbij wordt het helemaal mijn ding.
Het motiefje heb ik gehaald uit het winterboek van Eline's Huis. Daar staan echt nog veel meer leuke dingen in om te maken.
Kijk nou toch.. wat mooi dat wordt!
Nog wat groene blaadjes maken en dan wordt het echt spannend. Want ik moet dan draadje voor draadje het borduurstof gaan verwijderen.. pff, ben benieuwd hoe dat gaat. 
Ik laat het je weten.

Tot gauw!





1 opmerking:

  1. Hoi Elke,
    als je een stompe naald gebruikt, dan kun je niet in het stramien prikken tijdens het borduren. Dan zul je ook helemaal geen problemen hebben met het wegtrekken van het stramien. Succes, het ziet er in ieder geval supermooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen