dinsdag 8 januari 2013

Heerlijk haken.

Op 14 december heb ik je laten weten dat ik deze hele mooie bloemvorm had gezien bij Lucy van Attic24. En zoals ik toen ook al liet zien, was ik reeds gestart met deze fleurige vorm. Een paar kleurige bloemranden had ik al af en had bedacht dat ik 't verder wel zonder beschrijving zou kunnen.
Niet dus..
Op het moment dat ik dacht dat het 'fout' ging en besloot de beschrijving van de bloem toch nog maar eens goed door te lezen, ben ik gestopt met de vorm. 
Ik had teveel gemeerderd en de ronde vorm ging 'golven'. Twee opties waren mogelijk.. alles uithalen tot het derde bloemblad, ..of nu stoppen.
Ik heb voor het laatste gekozen..
En zie hier, het is een prachtige, vrolijke bloem geworden.
Oudste had bij het zien van Lucy's versie al besloten dat het iets voor op haar slaapkamer moest worden, dus dat gaat het dan ook worden..
Ik maak er een kussentje van.
Op zolder heb ik genoeg leuke stofjes liggen die er bij zullen passen. Ik kies voor een aquablauw bloempje met een geel hartje.
Deze stof knip ik rond. Net wat groter dan de vorm van de bloem.
Dan naai ik beide delen op elkaar met het haakgaren in de kleur waar ik mee ben geeindigd.
Het is een werkje van niks, dat aan elkaar zetten. En voor ik het weet ben ik het kussentje aan het vullen met knuffel-vulmiddel. Dit kan gewassen worden op 30graden dus dat is handig..
Nu nog even snuffelen in mijn la met knopen voor een geschikte kleur voor het hart van de bloem.
Deze twee worden het dan. 
En zo ziet het kussentje er dan uit op het bed van Oudste..
Ik vind het er super vrolijk uitzien!
En zelf als je het kussentje omdraait ziet het er leuk uit!
Ikke blij, .. Oudste blij!

Op naar het volgende project..

Tot gauw!




 
 
 


4 opmerkingen:

  1. ♥♥♥ nou dapper van je dat je het hebt uitgehaald een stuk en overnieuw bent verder gegaan, het ziet er geweldig mooi uit

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfoeh dat ziet eruit alsof er veel werk in zit. En dat zonder patroontje kunnen; dat denk ik ook wel eens hihi.
    Dochterlief mag heel erg blij zijn met zo'n prachtig en uniek kussen op haar bed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. das een schattig kussentje geworden hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen